ALI JE PRODUKT Z NAJNIŽJO CENO TUDI NAJCENEJŠI?

2019-03-18 ALI JE PRODUKT Z NAJNIŽJO CENO TUDI NAJCENEJŠI?

Prihranek

Potrošniki se v trgovini velikokrat odločimo za nakup produkta z najnižjo ceno. S tem vsekakor ni nič narobe. Se pa velikokrat zgodi, da pri preračunu cene ne upoštevamo vseh dejavnikov, ki vplivajo na ceno produkta in tako namesto najcenejšega produkta dejansko izberemo enega izmed dražjih.

Ali je torej produkt, ki ima najnižjo ceno resnično najcenejši?

Žal rek, da so najcenejše stvari najdražje ni privlečen za lase. Poglejmo si primer tekočih detergentov za pranje perila. Primerjamo dva detergenta. Za lažjo razlago bomo prvega poimenovali produkt A in drugega produkt B. Cena za produkt A je 6 EUR na liter, za produkt B pa 3 EUR na liter. Če nimamo nobenega drugega podatka, je zagotovo produkt B cenejši. Ko preberemo navodila za uporabo in doziranje, pa dobimo še drug podatek. Produkt A je močno koncentriran. Za 1 kg opranega perila potrebujemo zgolj 7,14 ml detergenta. Produkt B ni tako koncentriran. Za pranje 1 kg perila potrebujemo 17 ml detergenta B. Ali je dejansko produkt B še vedno cenejši? Spodaj je grafični prikaz, koliko kg perila operemo z 1 L produkta A in B.

primerjava_tekočega_detergenta

Če predpostavljamo, da štiričlansko gospodinjstvo letno opere približno 1700 kg perila, je strošek letnega nakupa detergenta A 72 EUR, saj potrebujemo za 1700 kg perila 12 litrov detergenta. Strošek detergenta B pa je 87 EUR. Produkt A je 15 EUR cenejši od produkta B.

Produkt

Kg opranega perila na leto

Število litrov potrebnih za pranje

Cena

A

1700

12

72

B

1700

29

87

 

 

Razlika

15 EUR


Razlika v znesku je v profesionalnih pralnicah še toliko večja, saj operejo bistveno več kilogramov perila. V razpisnih dokumentacijah podjetij in ustanov še vedno velikokrat opažamo generičen opis produkta in zahtevano ceno na liter. Kot lahko vidite v zgornjem primeru, je cena na liter pri manj koncentriranem produktu nižja. Ne bo pa nižja tudi letna poraba. 

Zakaj uporabljati koncentrirano čistilo?

V času ko moramo postaviti ekologijo pred »najnižjo ceno«, se moramo vprašati tudi o drugih funkcijah. S koncentriranim izdelkom ne bomo le prihranili pri letnih stroških. Posledično bomo porabili tudi manj embalaže in tako bo na našem planetu končalo manj odpadnih plastenk. Manj bo skladiščenja, prav tako pa bo porabljenega manj goriva za prevoz izdelkov.

Koliko stane ena rolica toaletnega papirja?

Razlike v letni porabi pa so pri papirju še bistveno večje. Ste se kdaj vprašali koliko stane ena rolica toaletnega papirja? Ali je rolica toaletnega papirja, ki ga kupite v trgovini enaka rolici profesionalne blagovne znamke?

Spodaj smo pripravili primerjavo rolic papirja A in B. Cena rolice A je 0,50 EUR, cena rolice B pa je 0,25 EUR. Če nimamo nobenega drugega podatka, je zopet cenejši produkt B. Ko preverimo tehnične informacije, pa dobimo še druge podatke. Rolica A je dolga 44 metrov in ima 400 lističev. Rolica B je dolga 18 m in vsebuje 144 lističev. Ali je sedaj produkt B še vedno cenejši? Na rolici A je 2,7 krat toliko papirja, kot na rolici B. Cena pa je zgolj 1 krat višja.

 primerjava_toaletnega_papirja

Če predpostavljamo, da potrebujemo v gospodinjstvu 50 lističev toaletnega papirja na dan na osebo oziroma 200 lističev na 4 osebe, dobimo letno porabo, ki je 73.000 lističev papirja. Letno bomo porabili 183 rolic produkta A ali pa 507 rolici produkta B. Produkt A je na letnem nivoju 36 EUR cenejši od produkta B.

Produkt

Št. lističev toaletnega papirja

Št. rolic

Letni strošek v EUR

A

73.000

183

91,5

B

73.000

507

126,75

 

 

Razlika

35,25 EUR

 

Če dodamo še podatek o gramaturi papirja lahko ugotovimo, da ima produkt A debelejši papir. Debelejši papir pa pomeni tudi večjo vpojnost in manjšo porabo. Na ta način lahko še dodatno prihranimo.

Upoštevati pa moramo tudi čas menjavanja rolic in skladiščni prostor. Rolico z več navitja bomo uporabljali daljši čas, kar pomeni, da jih bomo morali tudi manjkrat menjevati. Prav tako pa bo potrebno manjkrat opraviti nakup v spletni ali fizični trgovini. Priročno, ekonomično in okolju prijaznejše.

Možnosti za optimizacijo porabe, nižanje stroškov čistil in papirne galanterije je ogromno. Na nas pa je, da vse te možnosti upoštevamo.

Mojca Pesjak

Oddajte svoj komentar